שעת המבחן של הפועל ירושלים הגיעה – משחק בגוב האריות בנוקיה ותשובה ראשונה לשאלה – האם האדומים מהבירה מסוגלים ללכת עד הסוף? ■ האם נבואתו של אהרון שדה תתגשם והפועל תחזור לירושלים עם זנב בין הרגליים ותבוסה ב-15 הפרש? ■ האם העליונות של הפועל בצבע אותה חזה אלעד אייל תתגשם ותל אביב שוב תהיה אדומה? ■ האם אורי לנדאו ייצא עם חיוך מביקורו השבועי בהיכל? ■ כל זאת ועוד, הערב ב18:30 בלוג חי כאן באתר (שידור ישיר בערוץ הראשון ובאתר האינטרנט שלו www.iba.org.il, תבואו, יהיה כיף!
היום מכבי מנצחת ב 15 פלוס.
אני אשמח אם אתה צודק.
אך לדעתי עדיין יש הבדלי רמות מהותיים.
אבקש בכל זאת התייחסות לכמה נקודות.
א. גם במשחק הקודם שהפועל ניצחו הם עשו זאת בקושי בהרבה מזל כשבצד השני לא היה סופו.
ב. המשחק היה במלחה.
ג. מכבי הייתה במשבר מתמשך.
הערב מכבי עם ביתיות (וסופו) והרבה אחרי המשבר המתמשך (והתבוסה לצסק"א זה לא משבר בעיני).
הביתיות חשובה מאד בייחוד מכיוון שהמשחק הזה יוכרע לטעמי על הקלעים שם גם כך למכבי יש יתרון בסיסי בטח בבית.
ד. להפועל אין באמת מחליפים ישראלים לאליהו /הלפרין. מכיוון שכך שניהם מחוייבים לבוא היום למשחק .במכבי אפשר לוותר על בלו ולקבל את פניני לוותר על אוחיון ולקבל תרומה מטיוס או לנדסברג .ולכן במכבי לא תלויים בשחקן אחד ..הםועל לא תנצח ללא משחק טוב + של הלפרין ואליהו מספיק שאחד יהיה חלש והם יפסידו ..וכידוע לא מדובר בשחקנים היציבים ביותר שידע הכדורסל
אורי
24/02/2014 13:43:43
הייתי שמח להשתתף בבלוג החי אבל אין מצב שתהיה קליטה סלולרית בהיכל .
שיהיה אחלה של משחק , יאיר תודה רבה על המשבצת שפתחתה אבל עשה טובה ותוריד את ההערה על פאנן ז"ל
יאיר אני מסכים עם אורי. מן הסתם אין כאן כוונה לפגוע וזה רק משחק מילים, אבל הרגישות מובנת וחבל לגרום פגיעה גם בלי כוונה במוני ז"ל שכבר איננו איתנו
מתן גילור
24/02/2014 14:02:05
אני אהיה בדרך לחיפה….מנחם/יאיר, אם יש עניין, אולי יהיה נחמד לעשות בלוג חי*2. גם ככה המשחקים משודרים אחד אחרי השני באותו הערוץ (אני, מן הסתם, לא אוכל להשתתף). אם יהיה בלוג חי גם למשחק הכדורגל ויהיה עניין, אז אוכל לשלוח למנחם את הסיכום שלי, מחר.
בכל מקרה, היום ,בשני המשחקים, אני מאחל בהצלחה לכל מי שאין בשם שלו את העיר ת"א 🙂
אלעד אייל
24/02/2014 18:29:12
ערב טוב לכולם, טיוס לא משחק. זו בהחלט בשורה לא קלה למכבי, אבל הכל באמת יכול לקרות במשחק הזה. אני מקווה למשחק ברמה גבוהה לפחות כמו במלחה. הימורים מישהו ?
סיכום חצי .
למעשה היו שני רבעים.
מכבי יצאה מלוע של תותח ברבע הראשון.
לזכותה של ירושלים ייאמר שהיא ידעה לחזור יוצא מן הכלל ברבע השני.
אך 9 הפרש שהרבה דברים הלכו נגד מכבי.
טיוס לא עבר מבחן כשירות ואוחיון לא שיחק כמעט כל החצי וזה בא לידי ביטוי בעצירת משחקה של מכבי ברבע השני.
במכבי לא מפתיע אותי דבר אך חשבתי שבלו ופניני יהיו יותר קטלניים (כרגע סמית מחפה עליהם יופי ).
בהפועל הלפרין לא הגיע וזה בלתי אפשרי לנצח את מכבי עם ישראלי אחד בלבד (אליהו נותן משחק טוב בהחלט ).
אני דווקא אוהב את שעת המשחק .מכיוון שילדיי המתוקים התרגלו ללכת לישון מאוחר.
עכשיו זה צהריים אצלם אפשר לראות משחק בשקט…אחרי המשחק מקווה שהם יירדמו ואז אולי נראה קצת מכבי חיפה הפועל ת"א.
לדעתי ההבדל הוא ברמת המוכנות המנטלית ולא בפערי רמות בין השחקנים. הפועל פשוט לא הגיעה מוכנה למשחק עונה. מכבי מסתערת על כל כדור כאילו החיים תלויים בזה, ומבצעים את כל הסגירות הנכונות והפועל פשוט לא הגיעה.
יש שם כמה מהלכים שהיו נכנסים בשקט לטוף 10 שבועי ביורוליג …כמו החסימה עכשיו של סמית.
דר' רזי הופמן
24/02/2014 20:26:37
מיסכינים
האמת לא מצטער. קבוצה שאוהדיה מקללים את מזרחי בלי שהקבוצה נוקטת צעדים נגד אותם חוליגנים, לא ראוייה אלא לתבוסה כזו. להלפרין שוב הלכו ה…לאיבוד. מי שמכיר את אליהו יודע ששני מלפפונים יותר חשובים מגוייאבה. במכבי יודעים הייטב מה החולשות של שני הג'וקרים האלה.
על מי אתה עובד?
אתמול אוהדי הגועל ירושלים באו עם צעיפים של מוסקבה.
כאוהד ישראל אני מעודד כל קבוצה ישראלית בחו"ל ולא משנה מה הצבע שלה.
אלעד אייל
24/02/2014 20:27:17
אכן חזיתי את היתרון בצבע, אבל הפועל פשוט לא ידעה מה לעשות עם הכדור. לצערי יותם אכזב מאד היום, וכנראה שהוא באמת כבר לא יהיה שם אף פעם כשצריך. הפועל צריכה לעשות חושבים ולראות איך מתקנים את מה שצריך.
אפקט צסק"א היה במקום עבור מכבי והרסני עבור הפועל.
טוב מסתבר שטעיתי זה היה 15 +++++++
בקיצור מכבי פירקה את הפועל למרות שנתנה לה הנחה גדולה בלי טיוס (שהיה איכשהו צפוי ) אך גם בלי אוחיון (לא צפוי לחלוטין ).
למעשה 2/3 הישראלים הבכירים של מכבי לא שיחקו והשלישי היה הפחות טוב היום על המגרש (בלו ) ובכל זאת מכבי פירקה .
זה מה שנקרא עומק.
אמרתי שלהפועל אין פתרון ליום שבו אליהו או הלפרין לא יבואו למשחק.
היום הגיע חצי מהצמד (אליהו בחצי הראשון ).
ולכן הפועל לא הייתה במשחק.
במכבי גם לנדסברג מקצה הספסל (עד הגמר גביע ) עשה דברים מדהימים. אמנם אריאל בהחלט שיחק יפה אך כיום במצבו הוא לא זה שיכול להוביל את הפועל.
עוד שני הערות לסיום.
1. המשחק היום היה פחות מהנה ויפה מהמשחק הקודם.
לדעתי הפועל של המשחק הקודם באותו הכושר הייתה מנצחת את מכבי של היום ( למרות סופו ) וכן מכבי של המשחק הקודם שיחקו טוב מהיום בטח בהתקפה.
2. סמית : מכבי שיחקה אותה בהימור .הוא חזר בענק וזו בשורה טובה ליורוליג …עם אוחיון בריא הם יבטיחו כנראה את המקום השלישי.
לדעתי מכבי מהמקום השלישי תגיע לפיינל פור …כל קבוצה שלא קורים לא ברצלונה ויש פיינל פור.
היחידה אגב שאני לא סגור לגביה זו פנרבחצ'ה .לדעתי היא תסיים במקום 2-3 .טלמלא אובראדוביץ היא ממזמן הייתה מתפרקת אך היא חוזרת לאט לאט היא היום רחוקה משחק בודד מהמקום השני לאחר 3 הפסדים רצופים בטופ 16.
אני מתפלל שלא נקבל אותם. למה הם עם אובראדוביץ והכישרון והביתיות וזה מסוכן. אך פנא /אולימפיקוס /מילאנו .
בלאט יאכל בלי מלח את המאמן השני.
מכבי קבוצת חוץ יוצאת מן הכלל .ייגמר 3-1 או בסוויפ.
אלעד אייל
24/02/2014 20:45:39
אני בכלל לא בטוח אבל נהיה חכמים יותר כשנראה מי תהיה היריבה.
אגב מעניין אם אדלשטיין יקבל מינוי לנבחרת
אני מאד יצטער אם אדלשטיין יקבל את המינוי.
לדעתי אפי למרות עונה קטסטרופה עדיף.
אבל למה לא 'קטש או פרנקו.
לצערי זה ספין של אנשי תקשורת שעשו מאדלשטיין גאון.
נכון הוא עשה דברים יפים השנה …אך יש כמה שהייתי שם לפניו.
בכל מקרה אם ימונה רשמית אני הראשון שארצה בהצלחתו המוחלטת והלוואי שיוכיח לי שטעיתי.
דבר אחד חיובי אני חייב להגיד על ארז.
הוא בשיאו הסכים לשמש כעוזרו של בלאט.וכשבלאט התפטר עקב פרשיית "התעודה " הוא היה לויאלי והלך יחד איתו.
tארז עשה הרבה דברים יפים עוד לפני שפרנקו בכלל אימן כדורסל בוגרים. עם הגליל, עם הרצליה ועם רמת-גן, קבוצות שביום רגיל לא שוות שום דבר הוא הגיע להישגים וניצחנות משמעותיים. עם הפועל ת"א הוא הצליח בתי קדנציות, הוא גידל פה שחקנים למופת (ליובין, גרין, בורשטיין, קוז'יקרו, ספר) והוא גם היה עוזר מאמן בקבוצות רציניות כמו אולימפיאקוס. קטש? מה קטש בדיוק תרם לכדורסל חוץ מלקבל קבוצות עם תקציב בלתי נגמר ולא לעשות איתן כלום, אז הוא גנב אליפות אחת עם גליל, סוו וואט. מילא שאתה מעדיף את אפי על ארז, יש לאפי זכויות רבות, אבל בחיי, פרנקו וקטש? ארז עולה עליהם עשרות מונים בניסיון, בהישגים ובכדורסל.
בכל מקרה זה שברצלונה ככל הנראה ראשונה ומכבי ככל הנראה לא תהיה רביעית זה כבר מעודד. מה עוד שעם ריאל וצסק"א כבר לא נתמודד בהצלבה, אז בהחלט אפשר להיות חיוביים
אשמח לדעת במה אתה לא בטוח.
1. בסיכוי פנרבחצ'ה למקום שני ?
2. במסוכנות של פנרבחצ'ה מול מכבי ?
3. שבלאט יאכל את מאמני פנא ,אולימפיקוס ומילאנו בלי מלח ?
4. או בזה שמול אותם יריבות ייגמר 3-0 /3-1 ?
כן מיושן
אין לי כוח להסביר אבל אפי מאמן בינוני כמו צביקה שרף
הוא נכשל כשלון חרוץ במכבי
הוא שועל ותיק הוא מקדם ישראלים ? לא בטוח אלמלא החוק הרוסי
אדלשטיין מאמן טוב משמעותית
לא מסכים אבל גם לי אין כוח להסביר, הפועל עצבנו אותי. בכל מקרה אני מאחל הצלחה למי שיבחר
אלעד אייל
24/02/2014 21:06:30
אגב יש עכשיו בערוץ 2 סרט על גל מקל בדאלאס
אהרון שדה
24/02/2014 22:02:16
לא מצליח להבין למה אפי מיתוס.
מכיוון שכולם מעליי בלי כח אבקש להתייחס לרביעייה שכוללת את אפי ,ארז ,קטש ופרנקו.
אפי. "נכשל כישלון חרוץ במכבי "
קצת מוגזם שהפסד אחד רשמי בודד נחשב כישלון חרוץ.
אפי היה במאזן של משהו כמו 1-5 בליגה ומאזן סביר ביורוליג ופוטר.
צ'אנס הוגן הוא לא קיבל.
חוץ מאותה אפיזודה במכבי אפי הצליח כמעט בכל מקום בו כף רגלו דרכה. נכון השנה בהרצליה היא כישלון טוטאלי קורה.
חוץ מזה אפי הצליח מאד בכלים מוגבלים בכל מקום שבו דרכה כף רגלו (למעט אילת לפני כ 15 שנה ).
בהרצליה בקדנציה הראשונה הוא הביא גביע ובקדנציה השנייה הוא הביא אותה לגמר הגביע ולפיינל פורים עם ניצחונות יפים כולל על מכבי ת"א. בירושלים הוא הצליח להוביל אותה בפעם היחידה בהיסטוריה שלה לאליפות הליגה הרגילה (2-20 מאזן עונתי) ולגמר הגביע והפליאוף במה שהייתה אולי הקבוצה הגדולה ביותר מאז ומעולם של ירושלים.
וגם בחיפה ובמקומות נוספים הוא זכה להצלחות גדולות.בנוסף הוא שימש כעוזר מאמן הנבחרת ובזמנו הובטחה לו משרת המאמן הראשי וחבל שזה לא קוים .
עודד קטש : יאיר יקירי אתה מזלזל באליפות בעוד ארז לא לקח שום תואר.
נכון אני הראשון שיודה שהאליפות הזו היא עם כוכבית אך בכל זאת היא שווה לפחות כמו גביע ..ארז הוותיק והמנוסה גם את זה לא לקח.
קטש הצליח בגליל והוביל קבוצה לא יותר יקרה מתקציבה של הפועל ת"א 3 פעמים לפינל פור כולל אליפות כוכבית אחת ושני משחקים צמודים שהוכרעו בהחטאות עונשין של חניכיו הלא מנוסים .
גם באילת הוא הוליך קבוצה עולה חדשה לפיינל פור ולגמר הגביע השנה. נכון במכבי הוא פוטר ללא צ'אנס יותר מדי גדול .
גם בירושלים הוא נכשל …ייתכן שיש לו בעיה בקבוצות מלחיצות (גם ארז נכשל בירושלים ) אך כאנדרדוג הוא הצליח והנבחרת היא אנדרדוג
מובהק.
פרנקו : לא פחד ללכת לחולון אחרי עונת האליפות ולקח גביע בעונה סנסציונית.בנתניה אשתקד הצליח מאד. גם בר"ג הצליח יפה את עפולה העלה ליגה וגם לחיפה לא פחד לבוא אחרי אליפות ולמרות משברים שונים הבטיח מקומו ב 1-4.
נחזור לארז :
עשה דברים יפים בהפועל ת"א לפני עשור .
מאז נעלם למשך שנים רבות.
לא עשה יותר מדי בהפועל ת"א עד העונה .
אמנם עלה ליגה …אך היה צריך לעשות זאת.
אשתקד סיים מקום שמיני שהיה בהחלט ראלי.
השנה נתין חצי עונה טובה ופתאום עושים אותו המאמן הפייבוריט לנבחרת.
בעיני מבחינה הישגית הוא נופל מהשלושה שמנינו מקודם.
מקום 2 עם פאקינג מכבי רמת גן !
איזה כדורסל אפי משחק ? הוא אימן את מכבי וכמעט הודח מבית מגוחך ביורוליג שכלל קבוצות ליגה ד
קטש לא מאמן גדול והיה שותף לכשלון בקיץ
למה לזרוק סיסמאות, במה אדלשטיין עדיף על אפי ? ! מה הוא בדיוק השיג יותר ? אפי לא הצליח במכבי אבל ארז בכלל לא הגיע לשם. לא שזה בכלל מדד בעיני אבל עוד לא ראיתי שום יתרון אחד שהצגת של ארז על פני אפי. ההילה הזו של ארז לא ברורה לי יחסית. יחסית למאמן שנמצא בליגה כבר מאז 93-4 בערך הוא השיג שום תואר !
מדביקים לו תארים של גאון יחיד בדורו אבל תבלס אין לזה שום קבלות. ארז מאמן ראוי, אבל עושים ממנו יותר ממה שהוא.
אהרון, תארים בליגה בה מכבי שולטת ב90% ממה שמחלקים זה ממש לא פונקציה, אדלשטיין הוביל קבוצות קטנות למקומות בהם הם לא היו קודם (גם הוא לקח מקום שני ושלישי עם גליל עליון, פשוט אז עוד לא היה פיינל פור וגם עם מכבי רמת גן והפועל ת"א הוא סיים שני). ואם כבר מדברים על זה שהוא נעלם, זה רק בגלל שהוא לא היה מוכן להתיישר עם היחס העלוב שמאמנים מקבלים פה. מה גם שהוא לא בזבז את הזמן והיה ביוון כעוזר של פיני באולימפיאקוס. אדלשטיין גם אימן ב2006 את הפועל ירושלים והוביל אותה לחצי גמר היול"ב, וכן, זה גם הישג. אבל מעבר להכל, אדלשטיין, גידל פה המון שחקנים שאהבו אותו, כיבדו אותו ולמדו ממנו עקרונות על גבי עקרונות של כדורסל. הלוואי שקטש היה מגדל משהו כי אם כן אולי היה לנו שחקנים טובים בנבחרת היום.
ארז הוא מאמן של קבוצות קטנות, זה נכון, איתם הוא מגיע להישגים הכי גדולים, הוא גם מאמן של שחקנים וכאן מגיעה החדשה האמיתית: נבחרת ישראל היא קבוצה קטנה, היא קבוצה שצריכה לדעת לנצל את היתרונות שלה ולחפות על החולשות שלה והשחקנים שלה יידעו לשחק כיחידה אחת. אדלשטיין הוא המאמן הכי מתאים למשימה כזו. ביי פאר.
אלעד אייל
24/02/2014 23:57:20
גם אפי גידל שחקנים רבים, והוביל קבוצות קטנות להישגים לא פחות גדולים – הרצליה, וירושלים שלא הייתה גדולה יותר מהפועל ת"א באותם ימים. אני לא רואה שום יתרון של ארז על אפי. אם אתה הולך על מאמן צעיר ששחקנים ימותו בשבילו על המגרש אז לך על פרנקו. אני לא נגד אדלשטיין ואני מעריך אותו על עקרונותיו ויושרו, אבל עוד לא שמעתי שום פרמטר שבו הוא עולה על אפי חוץ מיחסי ציבור שעושים לו, ואגב אני לא בטוח שהוא דוחף את עצמו כמו שאחרים עושים זאת.
אגב ב2006 היה לו בירושלים קבוצה מצויינת עם ג'נקינס, מייסון ואוסטין וטפירו ומתן נאור.
בקיצור ארז מאמן טוב אבל הוא היחיד שראוי לאמן את הנבחרת
יאיר
25/02/2014 0:58:37
אין לי בעיה עם אפי. כל מה שכתבתי הוא ביחס לקטש ופרנקו שפחות טובים ממנו משמעותית בעיניי
אהרון שדה
25/02/2014 4:20:44
ל מ.ב.ק וליאיר .
חייב להגיב לכם .
מ.ב.ק אמרת שאני חופר אבל ברשותך ידידי החפירה היחידה היא שלך שאתה עושה את אפי מאמן קטן והכל בגלל חודשים במכבי .
ידידי אפי לא קיבל צ'אנס ראוי והגון במכבי.
אפי היה 1-1 גג 2-2 ביורוליג הפסיד בחוץ וניצח בבית.לא כזה ביג דיל .
בליגה הוא ניצח את כולם למעט ההפסד הדי מסורתי במלחה …והופ חרב הפיטורים נחתה עליו.
בזמנו חשבתי שאפי אשם לפחות בכל הנוגע לשחקנים שהוא הביא …עד שהבנתי שלא הוא הביא אותם …כי אפילו לבלאט לא נותנים להביא את השחקנים בטח לא באופן בלעדי.
בדיעבד עשו מהעונה ההיא רכבת הרים של שחקנים (פיני ) ופיני הפיל את כל הכישלון על קודמו .מבחינת פיני זה נכון הוא לא הביא את החשקנים וכלל לא היה מעורב בהגעתם …מבחינת אפי לא היה כישלון כי לא היה צ'אנס אמיתי. כנ"ל לגבי קטש שנה קודם לכן.
ליאיר : ראשית אתה כותב נפלא וזה הזמן לומר זאת .
לגוף העניין איני מצליח להבין מה המדד שלך ויותר מזה באיזה מדד יש לארז יתרון ?
הרשה לי להציע כמה מדדים בולטים.
1. תארים והישגים .
אמרת שבליגה שבה השליטה של מכבי אבסולוטית זה לא מדד .
ראשית זה לא 90 אחוז בטח לא בשנים האחרונות.
שנית המחסום הזה שנקרא "מכבי ת"א " חל על כולם.
לכן זה שלקטש יש כבר תואר וגם לפרנקו ולארז לא זה חיסרון גדול מאד של ארז. (אגב למרות תמיכתי באפי גם תואר בודד בקריירה ארוכה כ"כ זה מעט מדי ).
בולטת יותר העובדה שארז קיבל שניים מהקבוצות הטובות ביותר שהם לא מכבי ת"א שידע הענף ובכל זאת לא הביא שום תואר.
מדובר בהפועל ת"א של שנת 2004 עם לובין ,חג'ג' וגרין בישראלים ומצבת זרים נפלאה . וכן בירושלים 2006 עם אוסטין ועוד שחקנים קליברים אחד אחד. (ארז קיבל 30 הפרש בגמר הפליאוף).
2.גידול שחקנים :
אם כבר אז פרנקו נחשב מאמן שמגדל שחקנים .
וברצינות איזה שחקן בולט גידל ארז בשנים האחרונות ?
בהפועל ת"א של לפני עשור הייתה לו שלישייה מעולה שהוא לא גידל אף אחד מהם לכל היותר הוא אחראי לפריצה של חג' ג'.
בירושלים בהמשך העשור הוא לא גידל אף אחד.
מה נשאר הפועל ת"א עם מתן נאור הקשיש .היונתן הזה שהיה לפניו
לכל היותר הוא אחראי לעונה אחת טובה של בר טימור.
3. בניית קבוצות .
ארז בנה כך אומרים את ר"ג וגליל לפני כמעט 15 שנה.
ואחראי על הבנייה של הפועל ת"א הנוכחית.
אפי עשה זאת כמה פעמים בהרצליה בהצלחה רבתי וכן עם חיפה ועם עוד כמה קבוצות.
שוכחים למשל ששנה אחרי הרכב החלומות של ארז בהפועל ת"א עם השחקנים שמניתי קודם לכן כולם עזבו ולא נותר שריד אחד ובכל זאת אפי לא חשש לבוא לשם והוביל את הקבוצה בדיוק לאותו מקום בליגה וזה לגמר הפליאוף.
פרנקו : בנה קבוצה קטנה בעפולה שהצליחה יופי בליגת העל .
בנה לחולון המפורקת והביא לה גביע.
בא לנתניה והיה כפסע מהפיינל פור .
אלו קבוצות שנכשלו בגדול אחרי שהוא הלך וזה מוכיח את יכולתו.
קטש : בא לגליל כשהיא נאבקה נגד הירידה ושם אותה מרחק זריקות עונשין מהצלחה סנסציונית של מכבי בפיינל פור .
בקיצור : כפי שידידי אלעד אייל אמר אין לי בעיה אישית עם ארז אדלשטיין הוא מאמן בעל זכויות רבות ואני יכול למצוא הרבה מילים חמות לומר עליו …הוא גם באמת אוהב את המשחק …אך נדמה ששמים אותו בליגה אחת מעל יתר המאמנים והוא לא.
שמים אותו בליגה נפרדת כאילו יש את פיני ובלאט ואז את ארז ואז כל היתר. מה שבאתי להוכיח שזה לא כך.
בעבר עשו זאת גם לגוטמן בנבחרת ישראל …ואף אחד לא ספר ברצינות נניח את אלישע לוי והיום רואים כולם איזה מאמן יסודי וטוב הוא.
לצערי יש מכנה משותף בין אותו קמפיין של גוטמן לבין זה של ארז.
וזה ששניהם אימנו /מאמנים את הקבוצה "הנכונה "
בהפועל ת"א יש תקשורת ויש גישה לתקשורת ולצערי אני מזהה בנתון זה את היח"צ המוגזם לארז.
כפי שאמר ידידי אלעד איני בטוח שזה על דעתו של ארז .(למרות שמה איכפת לו ) ולבטח זה לא הבעיה של ארז.
בנוסף אין ספק שהוא שם ראוי בתור מעומד.
אך הבלעדיות הזו מקוממת אותי.
אהרון שדה
28/05/2014 0:24:39
שדה אמר 15 פלוס 1.
2. שדה אמר מכבי מילאנו ברבע גמר 2.
3. שדה אמר מכבי מילאנו 3-1 מכבי …
4. שדה אמר מכבי לוקחת יורוליג…כולם צחקו.
5. שדה אמר אתלטיקו עוברת את צ'לסי צחקו
6. שדה אמר ארבעה מועמדות לאליפות הנ.ב.א …כל ה4 בגמרים.
7. שדה אמר מכבי אילת לפחות 4 משחקים ….
8. שדה אמר חיפה לוקחת את ירושלים.
9. שדה אמר אילת לוקחת את הפועל ת"א.
בכל הדברים התווכחו איתו…עד מתי …שדה שיכור אז הוא מתרברב.
היום ירושלים מנצחים 7 הפרש
היום מכבי מנצחת ב 15 פלוס.
אני אשמח אם אתה צודק.
אך לדעתי עדיין יש הבדלי רמות מהותיים.
אבקש בכל זאת התייחסות לכמה נקודות.
א. גם במשחק הקודם שהפועל ניצחו הם עשו זאת בקושי בהרבה מזל כשבצד השני לא היה סופו.
ב. המשחק היה במלחה.
ג. מכבי הייתה במשבר מתמשך.
הערב מכבי עם ביתיות (וסופו) והרבה אחרי המשבר המתמשך (והתבוסה לצסק"א זה לא משבר בעיני).
הביתיות חשובה מאד בייחוד מכיוון שהמשחק הזה יוכרע לטעמי על הקלעים שם גם כך למכבי יש יתרון בסיסי בטח בבית.
ד. להפועל אין באמת מחליפים ישראלים לאליהו /הלפרין. מכיוון שכך שניהם מחוייבים לבוא היום למשחק .במכבי אפשר לוותר על בלו ולקבל את פניני לוותר על אוחיון ולקבל תרומה מטיוס או לנדסברג .ולכן במכבי לא תלויים בשחקן אחד ..הםועל לא תנצח ללא משחק טוב + של הלפרין ואליהו מספיק שאחד יהיה חלש והם יפסידו ..וכידוע לא מדובר בשחקנים היציבים ביותר שידע הכדורסל
הייתי שמח להשתתף בבלוג החי אבל אין מצב שתהיה קליטה סלולרית בהיכל .
שיהיה אחלה של משחק , יאיר תודה רבה על המשבצת שפתחתה אבל עשה טובה ותוריד את ההערה על פאנן ז"ל
חשוב : המשחק הוקדם ל 18:30
זה במיוחד שעוד יותר אני לא אוכל לראות את המשחק 🙁
יאיר אני מסכים עם אורי. מן הסתם אין כאן כוונה לפגוע וזה רק משחק מילים, אבל הרגישות מובנת וחבל לגרום פגיעה גם בלי כוונה במוני ז"ל שכבר איננו איתנו
אני אהיה בדרך לחיפה….מנחם/יאיר, אם יש עניין, אולי יהיה נחמד לעשות בלוג חי*2. גם ככה המשחקים משודרים אחד אחרי השני באותו הערוץ (אני, מן הסתם, לא אוכל להשתתף). אם יהיה בלוג חי גם למשחק הכדורגל ויהיה עניין, אז אוכל לשלוח למנחם את הסיכום שלי, מחר.
בכל מקרה, היום ,בשני המשחקים, אני מאחל בהצלחה לכל מי שאין בשם שלו את העיר ת"א 🙂
ערב טוב לכולם, טיוס לא משחק. זו בהחלט בשורה לא קלה למכבי, אבל הכל באמת יכול לקרות במשחק הזה. אני מקווה למשחק ברמה גבוהה לפחות כמו במלחה. הימורים מישהו ?
בסוף טיוס כן עולה ליחמום, אבל כנראה שלא כשיר 100%
איזו שעה מעצבנת אני לבד כאן. נקווה להצטרפות בהמשך
טיוס לא משחק זה בוודאי משמעותי ..
המשמעות הכי גדולה מבחינתי זה לדעת בדיוק מה הסימן שאלה הכי גבוה בארץ זיזיץ שווה כיום.
זיזיץ בהחלט סימן שאלה, אבל יתכן ונקבל הערב כיוון לגביו
גם אוחיון כנראה גמר את המשחק
הפועל כרגע 3.5 דקות בתוך המשחק לא במשחק רועדיות הידיים
2-10 מכבי
השאלה אם הפועל גמרו את המשחק
המקצוע של הועל זה "שחקני כדורסל "
של מכבי "לנצח משחקים "
ראינו מספיק משחקים השנה שמכבי רצה ואז נעצרה, שום דבר עוד לא גמור
כרגע זה רע מאד, אבל אני מקוה שהפועל תתעורר
הבטחתי 15 הפרש + .הבטחתי שזה יתבצע כבר ברבע הראשון .
בינתיים 100 אחוז.
הפער כרגע הוא ברמת האגרסיביות. הפועל לא באה להרביץ מספיק
I'll be there!
הפער הוא לא מקצועי אלא ברמת המוכנות. הפועל פשוט לא הגיעה מוכנה מספיק לצערי.
סופו הזה חיה.
אני חייב לציין לטובה את ערוץ 1, שמתברר ומעביר שידורי אינטרנט באיכות מאוד גבוהה.
כן רק מעצבנים עם השעה הזאת תיאכף הקטן יאבד את הסבלנות ואני את המשחק
קלטתם? אוהד הפועל קלע מהחצי. סחתיין.
לפחות קליעה מהחצי, זה הכי הרבה שהפועל תוציא מהמשחק הזה כנראה…
מצטער גם אני חצי מסרק את הבנות חצי במשחק. אהרון יש מחליף ליותם ? אריאל בינתיים היחיד שמתפקד בירושלים
השאלה כמה סופו יסחב בלי מחליף לזיזיץ יש עבירה 3, אבל הפועל חייבת להתחיל לשמור על הכ"ח תחת הסל שלה
מכבי של השנה לא יודעת לסגור ענין !
נתנה להפועל לחזור למשחק כשהורידה קצב
זיסיץ' אמור להיות שחקן חיזוק?
הפועל לא נשברים יגמר פחות מעשר בחצי
דאנק יפיפה של אליהו לפני כן היה לא פחות יפה של לנדסברג.
מעניין האם אוחיון יחזור.
למה שופטים חייבים להרוס משחק ! זו לא פעם ראשונה העונה וזה מרגיז. אני בעד הפועל אבל לא ככה
הפועל חזרה לחד-ספרתי
חבל שהפועל לא הגיעה ככה מתחילת המשחק, אבל בהחלט יתכן כאן עוד משחק מותח עד הסוף
דווקא אולי הפועל תצא מעודדת מהמחצית הזו, הגרוע מכל כבר קרה
אכן. אני יוצא לרבע שעה וחוזר
זה רק אני או שהשיפוט לא משהו?
מסכים איתך השיפוט נוטה להיות צהוב היום
חברים אוביקטיביות בלאט קיבל שתי טכניות .השיפוט לא משהו אך הוא לא לטובת אף אחד ולא לרעת אף אחד.
בוא תסביר לי איך השיפוט צהוב?
בתוקף של בלו?
בטכנית לבלאט?
במספר העברות שנשרק לכל קבוצה?
איך קיבינימט הוא צהוב?
סיכום חצי .
למעשה היו שני רבעים.
מכבי יצאה מלוע של תותח ברבע הראשון.
לזכותה של ירושלים ייאמר שהיא ידעה לחזור יוצא מן הכלל ברבע השני.
אך 9 הפרש שהרבה דברים הלכו נגד מכבי.
טיוס לא עבר מבחן כשירות ואוחיון לא שיחק כמעט כל החצי וזה בא לידי ביטוי בעצירת משחקה של מכבי ברבע השני.
במכבי לא מפתיע אותי דבר אך חשבתי שבלו ופניני יהיו יותר קטלניים (כרגע סמית מחפה עליהם יופי ).
בהפועל הלפרין לא הגיע וזה בלתי אפשרי לנצח את מכבי עם ישראלי אחד בלבד (אליהו נותן משחק טוב בהחלט ).
אוחיון מתחמם במחצית
סיכום חצי: אספתי את אשתי, באתי הביתה, הכנתי אוכל, אכלתי, ראיתי כמה שניות פה ושם, כתבתי כמה תגובות.
למה לעזאזל משחקים בשעה 18:30למה????
אני דווקא אוהב את שעת המשחק .מכיוון שילדיי המתוקים התרגלו ללכת לישון מאוחר.
עכשיו זה צהריים אצלם אפשר לראות משחק בשקט…אחרי המשחק מקווה שהם יירדמו ואז אולי נראה קצת מכבי חיפה הפועל ת"א.
דווין סמית פשוט לוהט. היה שווה לא להכליל אותו בסגל מול צסק"א
מכבי קולעת שלשות בחופשיות, למה הפועל שומרת על זיזיץ' בצבע, בזבוז של שחקן.
מה יותר מת -המשחק או הבלוג?
לדעתי ההבדל הוא ברמת המוכנות המנטלית ולא בפערי רמות בין השחקנים. הפועל פשוט לא הגיעה מוכנה למשחק עונה. מכבי מסתערת על כל כדור כאילו החיים תלויים בזה, ומבצעים את כל הסגירות הנכונות והפועל פשוט לא הגיעה.
מוכנות מנטלית זה חלק מפער הרמות .
הכל חבילה אחת.
אבל גם מכבי חוזרת להרגלים הרעים שלה העונה להחזיר בכוח כל יריבה לעניינים. גם ברבע השני וגם עכשיו.
אתה צודק אהרון, אבל כבר ראינו את הפועל מגיעה דרוכה בהרבה למשחקים בנוקיה.
יותר מזה מוכנות מנטלית זה דבר שחשוב מכישרון ומיכולת.
זה מה שעושה את מכבי מכבי וזה מה שעשה את מייקל ג'ורדן מייקל ג'ורדן .
הם מכוונים להפרש 15 שלך אהרון.
איזה מתח – האם התחזית של אהרון מלפני המשחק תתגשם או לא? מי אמר שאין בשביל מה לראות.
התחזית של אלעד כבר התגשמה 25-34 להפועל בריבאונד כולל 15 ריבאונד בהתקפה
יש שם כמה מהלכים שהיו נכנסים בשקט לטוף 10 שבועי ביורוליג …כמו החסימה עכשיו של סמית.
מיסכינים
האמת לא מצטער. קבוצה שאוהדיה מקללים את מזרחי בלי שהקבוצה נוקטת צעדים נגד אותם חוליגנים, לא ראוייה אלא לתבוסה כזו. להלפרין שוב הלכו ה…לאיבוד. מי שמכיר את אליהו יודע ששני מלפפונים יותר חשובים מגוייאבה. במכבי יודעים הייטב מה החולשות של שני הג'וקרים האלה.
אוהדי הפועל ברובם המוחלט הם קהל חיובי, מתי בדיוק הם קיללו את שמעון ? ואם כבר אתה מזכיר קללות אז הפועל ת"א שאוהדיה שרו שירי שואה צריכה להיסגר.
אלעד
על מי אתה עובד?
אתמול אוהדי הגועל ירושלים באו עם צעיפים של מוסקבה.
כאוהד ישראל אני מעודד כל קבוצה ישראלית בחו"ל ולא משנה מה הצבע שלה.
אכן חזיתי את היתרון בצבע, אבל הפועל פשוט לא ידעה מה לעשות עם הכדור. לצערי יותם אכזב מאד היום, וכנראה שהוא באמת כבר לא יהיה שם אף פעם כשצריך. הפועל צריכה לעשות חושבים ולראות איך מתקנים את מה שצריך.
אפקט צסק"א היה במקום עבור מכבי והרסני עבור הפועל.
טוב מסתבר שטעיתי זה היה 15 +++++++
בקיצור מכבי פירקה את הפועל למרות שנתנה לה הנחה גדולה בלי טיוס (שהיה איכשהו צפוי ) אך גם בלי אוחיון (לא צפוי לחלוטין ).
למעשה 2/3 הישראלים הבכירים של מכבי לא שיחקו והשלישי היה הפחות טוב היום על המגרש (בלו ) ובכל זאת מכבי פירקה .
זה מה שנקרא עומק.
אמרתי שלהפועל אין פתרון ליום שבו אליהו או הלפרין לא יבואו למשחק.
היום הגיע חצי מהצמד (אליהו בחצי הראשון ).
ולכן הפועל לא הייתה במשחק.
במכבי גם לנדסברג מקצה הספסל (עד הגמר גביע ) עשה דברים מדהימים. אמנם אריאל בהחלט שיחק יפה אך כיום במצבו הוא לא זה שיכול להוביל את הפועל.
עוד שני הערות לסיום.
1. המשחק היום היה פחות מהנה ויפה מהמשחק הקודם.
לדעתי הפועל של המשחק הקודם באותו הכושר הייתה מנצחת את מכבי של היום ( למרות סופו ) וכן מכבי של המשחק הקודם שיחקו טוב מהיום בטח בהתקפה.
2. סמית : מכבי שיחקה אותה בהימור .הוא חזר בענק וזו בשורה טובה ליורוליג …עם אוחיון בריא הם יבטיחו כנראה את המקום השלישי.
לדעתי מכבי מהמקום השלישי תגיע לפיינל פור …כל קבוצה שלא קורים לא ברצלונה ויש פיינל פור.
אהרון מכבי תעבור בחוץ את היווניות ? מסופקני.
בהליכה
טוב עזוב יהיה מספיק זמן לדון בזה בהמשך.
אני מקווה שאוחיון לא נפגע באופן רציני בעין ויחזור במהרה לשחק. עם כל הכבוד לספורט הבריאות חשובה יותר.
היחידה אגב שאני לא סגור לגביה זו פנרבחצ'ה .לדעתי היא תסיים במקום 2-3 .טלמלא אובראדוביץ היא ממזמן הייתה מתפרקת אך היא חוזרת לאט לאט היא היום רחוקה משחק בודד מהמקום השני לאחר 3 הפסדים רצופים בטופ 16.
אני מתפלל שלא נקבל אותם. למה הם עם אובראדוביץ והכישרון והביתיות וזה מסוכן. אך פנא /אולימפיקוס /מילאנו .
בלאט יאכל בלי מלח את המאמן השני.
מכבי קבוצת חוץ יוצאת מן הכלל .ייגמר 3-1 או בסוויפ.
אני בכלל לא בטוח אבל נהיה חכמים יותר כשנראה מי תהיה היריבה.
אגב מעניין אם אדלשטיין יקבל מינוי לנבחרת
אני מאד יצטער אם אדלשטיין יקבל את המינוי.
לדעתי אפי למרות עונה קטסטרופה עדיף.
אבל למה לא 'קטש או פרנקו.
לצערי זה ספין של אנשי תקשורת שעשו מאדלשטיין גאון.
נכון הוא עשה דברים יפים השנה …אך יש כמה שהייתי שם לפניו.
בכל מקרה אם ימונה רשמית אני הראשון שארצה בהצלחתו המוחלטת והלוואי שיוכיח לי שטעיתי.
דבר אחד חיובי אני חייב להגיד על ארז.
הוא בשיאו הסכים לשמש כעוזרו של בלאט.וכשבלאט התפטר עקב פרשיית "התעודה " הוא היה לויאלי והלך יחד איתו.
tארז עשה הרבה דברים יפים עוד לפני שפרנקו בכלל אימן כדורסל בוגרים. עם הגליל, עם הרצליה ועם רמת-גן, קבוצות שביום רגיל לא שוות שום דבר הוא הגיע להישגים וניצחנות משמעותיים. עם הפועל ת"א הוא הצליח בתי קדנציות, הוא גידל פה שחקנים למופת (ליובין, גרין, בורשטיין, קוז'יקרו, ספר) והוא גם היה עוזר מאמן בקבוצות רציניות כמו אולימפיאקוס. קטש? מה קטש בדיוק תרם לכדורסל חוץ מלקבל קבוצות עם תקציב בלתי נגמר ולא לעשות איתן כלום, אז הוא גנב אליפות אחת עם גליל, סוו וואט. מילא שאתה מעדיף את אפי על ארז, יש לאפי זכויות רבות, אבל בחיי, פרנקו וקטש? ארז עולה עליהם עשרות מונים בניסיון, בהישגים ובכדורסל.
בכל מקרה זה שברצלונה ככל הנראה ראשונה ומכבי ככל הנראה לא תהיה רביעית זה כבר מעודד. מה עוד שעם ריאל וצסק"א כבר לא נתמודד בהצלבה, אז בהחלט אפשר להיות חיוביים
אשמח לדעת במה אתה לא בטוח.
1. בסיכוי פנרבחצ'ה למקום שני ?
2. במסוכנות של פנרבחצ'ה מול מכבי ?
3. שבלאט יאכל את מאמני פנא ,אולימפיקוס ומילאנו בלי מלח ?
4. או בזה שמול אותם יריבות ייגמר 3-0 /3-1 ?
אם הייתי צריך לדרג "מסוכנות" יריבה הדירוג היה
1. פנרבחצה
2. אולימפיאקוס
3. פאו
4. מילאנו
אני לא בטוח שמכבי תאכל בלי מלח את היריבה בטח לא אם זו פנר
ארז מאמן מצוין ! גאון זה כבר ענין של פרשנים. אגב למה קטש ופרנקו לפני ארז ?
אפי ראוי מאד, וחבל שנעשה לו עוול בעבר.
אפי הוא מיתוס אבל מיושן ולא מתאים
קטש היה עוזר 4 שנים וחלק מהביזיון באליפות האחרונה על חשבונו
שיבק היה זוועה באליפות הקודמת
אדלשטיין המתאים ביותר
אגב פספסתי את מכבי מול ירושלים בגלל עבודה לא פספסתי כלום
מה זה מיושן ? אפי הצליח נהדר בראשל"צ עד שנה שעברה קידם צעירים, ופתאום הוא מיושן ? לאפי יש המון ניסיון ויכולת והוא ראוי ביותר. אגב גם ארז
כן מיושן
אין לי כוח להסביר אבל אפי מאמן בינוני כמו צביקה שרף
הוא נכשל כשלון חרוץ במכבי
הוא שועל ותיק הוא מקדם ישראלים ? לא בטוח אלמלא החוק הרוסי
אדלשטיין מאמן טוב משמעותית
לא מסכים אבל גם לי אין כוח להסביר, הפועל עצבנו אותי. בכל מקרה אני מאחל הצלחה למי שיבחר
אגב יש עכשיו בערוץ 2 סרט על גל מקל בדאלאס
לא מצליח להבין למה אפי מיתוס.
מכיוון שכולם מעליי בלי כח אבקש להתייחס לרביעייה שכוללת את אפי ,ארז ,קטש ופרנקו.
אפי. "נכשל כישלון חרוץ במכבי "
קצת מוגזם שהפסד אחד רשמי בודד נחשב כישלון חרוץ.
אפי היה במאזן של משהו כמו 1-5 בליגה ומאזן סביר ביורוליג ופוטר.
צ'אנס הוגן הוא לא קיבל.
חוץ מאותה אפיזודה במכבי אפי הצליח כמעט בכל מקום בו כף רגלו דרכה. נכון השנה בהרצליה היא כישלון טוטאלי קורה.
חוץ מזה אפי הצליח מאד בכלים מוגבלים בכל מקום שבו דרכה כף רגלו (למעט אילת לפני כ 15 שנה ).
בהרצליה בקדנציה הראשונה הוא הביא גביע ובקדנציה השנייה הוא הביא אותה לגמר הגביע ולפיינל פורים עם ניצחונות יפים כולל על מכבי ת"א. בירושלים הוא הצליח להוביל אותה בפעם היחידה בהיסטוריה שלה לאליפות הליגה הרגילה (2-20 מאזן עונתי) ולגמר הגביע והפליאוף במה שהייתה אולי הקבוצה הגדולה ביותר מאז ומעולם של ירושלים.
וגם בחיפה ובמקומות נוספים הוא זכה להצלחות גדולות.בנוסף הוא שימש כעוזר מאמן הנבחרת ובזמנו הובטחה לו משרת המאמן הראשי וחבל שזה לא קוים .
עודד קטש : יאיר יקירי אתה מזלזל באליפות בעוד ארז לא לקח שום תואר.
נכון אני הראשון שיודה שהאליפות הזו היא עם כוכבית אך בכל זאת היא שווה לפחות כמו גביע ..ארז הוותיק והמנוסה גם את זה לא לקח.
קטש הצליח בגליל והוביל קבוצה לא יותר יקרה מתקציבה של הפועל ת"א 3 פעמים לפינל פור כולל אליפות כוכבית אחת ושני משחקים צמודים שהוכרעו בהחטאות עונשין של חניכיו הלא מנוסים .
גם באילת הוא הוליך קבוצה עולה חדשה לפיינל פור ולגמר הגביע השנה. נכון במכבי הוא פוטר ללא צ'אנס יותר מדי גדול .
גם בירושלים הוא נכשל …ייתכן שיש לו בעיה בקבוצות מלחיצות (גם ארז נכשל בירושלים ) אך כאנדרדוג הוא הצליח והנבחרת היא אנדרדוג
מובהק.
פרנקו : לא פחד ללכת לחולון אחרי עונת האליפות ולקח גביע בעונה סנסציונית.בנתניה אשתקד הצליח מאד. גם בר"ג הצליח יפה את עפולה העלה ליגה וגם לחיפה לא פחד לבוא אחרי אליפות ולמרות משברים שונים הבטיח מקומו ב 1-4.
נחזור לארז :
עשה דברים יפים בהפועל ת"א לפני עשור .
מאז נעלם למשך שנים רבות.
לא עשה יותר מדי בהפועל ת"א עד העונה .
אמנם עלה ליגה …אך היה צריך לעשות זאת.
אשתקד סיים מקום שמיני שהיה בהחלט ראלי.
השנה נתין חצי עונה טובה ופתאום עושים אותו המאמן הפייבוריט לנבחרת.
בעיני מבחינה הישגית הוא נופל מהשלושה שמנינו מקודם.
מקום 2 עם פאקינג מכבי רמת גן !
איזה כדורסל אפי משחק ? הוא אימן את מכבי וכמעט הודח מבית מגוחך ביורוליג שכלל קבוצות ליגה ד
קטש לא מאמן גדול והיה שותף לכשלון בקיץ
אני לא אוהב את אדלשטיין אבל דאחילק חבר אתה חופר 🙂
למה לזרוק סיסמאות, במה אדלשטיין עדיף על אפי ? ! מה הוא בדיוק השיג יותר ? אפי לא הצליח במכבי אבל ארז בכלל לא הגיע לשם. לא שזה בכלל מדד בעיני אבל עוד לא ראיתי שום יתרון אחד שהצגת של ארז על פני אפי. ההילה הזו של ארז לא ברורה לי יחסית. יחסית למאמן שנמצא בליגה כבר מאז 93-4 בערך הוא השיג שום תואר !
מדביקים לו תארים של גאון יחיד בדורו אבל תבלס אין לזה שום קבלות. ארז מאמן ראוי, אבל עושים ממנו יותר ממה שהוא.
מבחינת הישגים אתה צודק לגמרי, ארז הוא כישלון. אבל מבחינת האישיות יש לו את זה, הוא בונה קבוצות הוא בונה הגנות מתוחכמות.
שיבק הצנון הוא הכישלון הכי גדול.
חבל מאוד מאוד מאוד שדיויד לא לקח את הנבחרת הוא הטוב מכולם.
אהרון, תארים בליגה בה מכבי שולטת ב90% ממה שמחלקים זה ממש לא פונקציה, אדלשטיין הוביל קבוצות קטנות למקומות בהם הם לא היו קודם (גם הוא לקח מקום שני ושלישי עם גליל עליון, פשוט אז עוד לא היה פיינל פור וגם עם מכבי רמת גן והפועל ת"א הוא סיים שני). ואם כבר מדברים על זה שהוא נעלם, זה רק בגלל שהוא לא היה מוכן להתיישר עם היחס העלוב שמאמנים מקבלים פה. מה גם שהוא לא בזבז את הזמן והיה ביוון כעוזר של פיני באולימפיאקוס. אדלשטיין גם אימן ב2006 את הפועל ירושלים והוביל אותה לחצי גמר היול"ב, וכן, זה גם הישג. אבל מעבר להכל, אדלשטיין, גידל פה המון שחקנים שאהבו אותו, כיבדו אותו ולמדו ממנו עקרונות על גבי עקרונות של כדורסל. הלוואי שקטש היה מגדל משהו כי אם כן אולי היה לנו שחקנים טובים בנבחרת היום.
ארז הוא מאמן של קבוצות קטנות, זה נכון, איתם הוא מגיע להישגים הכי גדולים, הוא גם מאמן של שחקנים וכאן מגיעה החדשה האמיתית: נבחרת ישראל היא קבוצה קטנה, היא קבוצה שצריכה לדעת לנצל את היתרונות שלה ולחפות על החולשות שלה והשחקנים שלה יידעו לשחק כיחידה אחת. אדלשטיין הוא המאמן הכי מתאים למשימה כזו. ביי פאר.
גם אפי גידל שחקנים רבים, והוביל קבוצות קטנות להישגים לא פחות גדולים – הרצליה, וירושלים שלא הייתה גדולה יותר מהפועל ת"א באותם ימים. אני לא רואה שום יתרון של ארז על אפי. אם אתה הולך על מאמן צעיר ששחקנים ימותו בשבילו על המגרש אז לך על פרנקו. אני לא נגד אדלשטיין ואני מעריך אותו על עקרונותיו ויושרו, אבל עוד לא שמעתי שום פרמטר שבו הוא עולה על אפי חוץ מיחסי ציבור שעושים לו, ואגב אני לא בטוח שהוא דוחף את עצמו כמו שאחרים עושים זאת.
אגב ב2006 היה לו בירושלים קבוצה מצויינת עם ג'נקינס, מייסון ואוסטין וטפירו ומתן נאור.
בקיצור ארז מאמן טוב אבל הוא היחיד שראוי לאמן את הנבחרת
אין לי בעיה עם אפי. כל מה שכתבתי הוא ביחס לקטש ופרנקו שפחות טובים ממנו משמעותית בעיניי
ל מ.ב.ק וליאיר .
חייב להגיב לכם .
מ.ב.ק אמרת שאני חופר אבל ברשותך ידידי החפירה היחידה היא שלך שאתה עושה את אפי מאמן קטן והכל בגלל חודשים במכבי .
ידידי אפי לא קיבל צ'אנס ראוי והגון במכבי.
אפי היה 1-1 גג 2-2 ביורוליג הפסיד בחוץ וניצח בבית.לא כזה ביג דיל .
בליגה הוא ניצח את כולם למעט ההפסד הדי מסורתי במלחה …והופ חרב הפיטורים נחתה עליו.
בזמנו חשבתי שאפי אשם לפחות בכל הנוגע לשחקנים שהוא הביא …עד שהבנתי שלא הוא הביא אותם …כי אפילו לבלאט לא נותנים להביא את השחקנים בטח לא באופן בלעדי.
בדיעבד עשו מהעונה ההיא רכבת הרים של שחקנים (פיני ) ופיני הפיל את כל הכישלון על קודמו .מבחינת פיני זה נכון הוא לא הביא את החשקנים וכלל לא היה מעורב בהגעתם …מבחינת אפי לא היה כישלון כי לא היה צ'אנס אמיתי. כנ"ל לגבי קטש שנה קודם לכן.
ליאיר : ראשית אתה כותב נפלא וזה הזמן לומר זאת .
לגוף העניין איני מצליח להבין מה המדד שלך ויותר מזה באיזה מדד יש לארז יתרון ?
הרשה לי להציע כמה מדדים בולטים.
1. תארים והישגים .
אמרת שבליגה שבה השליטה של מכבי אבסולוטית זה לא מדד .
ראשית זה לא 90 אחוז בטח לא בשנים האחרונות.
שנית המחסום הזה שנקרא "מכבי ת"א " חל על כולם.
לכן זה שלקטש יש כבר תואר וגם לפרנקו ולארז לא זה חיסרון גדול מאד של ארז. (אגב למרות תמיכתי באפי גם תואר בודד בקריירה ארוכה כ"כ זה מעט מדי ).
בולטת יותר העובדה שארז קיבל שניים מהקבוצות הטובות ביותר שהם לא מכבי ת"א שידע הענף ובכל זאת לא הביא שום תואר.
מדובר בהפועל ת"א של שנת 2004 עם לובין ,חג'ג' וגרין בישראלים ומצבת זרים נפלאה . וכן בירושלים 2006 עם אוסטין ועוד שחקנים קליברים אחד אחד. (ארז קיבל 30 הפרש בגמר הפליאוף).
2.גידול שחקנים :
אם כבר אז פרנקו נחשב מאמן שמגדל שחקנים .
וברצינות איזה שחקן בולט גידל ארז בשנים האחרונות ?
בהפועל ת"א של לפני עשור הייתה לו שלישייה מעולה שהוא לא גידל אף אחד מהם לכל היותר הוא אחראי לפריצה של חג' ג'.
בירושלים בהמשך העשור הוא לא גידל אף אחד.
מה נשאר הפועל ת"א עם מתן נאור הקשיש .היונתן הזה שהיה לפניו
לכל היותר הוא אחראי לעונה אחת טובה של בר טימור.
3. בניית קבוצות .
ארז בנה כך אומרים את ר"ג וגליל לפני כמעט 15 שנה.
ואחראי על הבנייה של הפועל ת"א הנוכחית.
אפי עשה זאת כמה פעמים בהרצליה בהצלחה רבתי וכן עם חיפה ועם עוד כמה קבוצות.
שוכחים למשל ששנה אחרי הרכב החלומות של ארז בהפועל ת"א עם השחקנים שמניתי קודם לכן כולם עזבו ולא נותר שריד אחד ובכל זאת אפי לא חשש לבוא לשם והוביל את הקבוצה בדיוק לאותו מקום בליגה וזה לגמר הפליאוף.
פרנקו : בנה קבוצה קטנה בעפולה שהצליחה יופי בליגת העל .
בנה לחולון המפורקת והביא לה גביע.
בא לנתניה והיה כפסע מהפיינל פור .
אלו קבוצות שנכשלו בגדול אחרי שהוא הלך וזה מוכיח את יכולתו.
קטש : בא לגליל כשהיא נאבקה נגד הירידה ושם אותה מרחק זריקות עונשין מהצלחה סנסציונית של מכבי בפיינל פור .
בקיצור : כפי שידידי אלעד אייל אמר אין לי בעיה אישית עם ארז אדלשטיין הוא מאמן בעל זכויות רבות ואני יכול למצוא הרבה מילים חמות לומר עליו …הוא גם באמת אוהב את המשחק …אך נדמה ששמים אותו בליגה אחת מעל יתר המאמנים והוא לא.
שמים אותו בליגה נפרדת כאילו יש את פיני ובלאט ואז את ארז ואז כל היתר. מה שבאתי להוכיח שזה לא כך.
בעבר עשו זאת גם לגוטמן בנבחרת ישראל …ואף אחד לא ספר ברצינות נניח את אלישע לוי והיום רואים כולם איזה מאמן יסודי וטוב הוא.
לצערי יש מכנה משותף בין אותו קמפיין של גוטמן לבין זה של ארז.
וזה ששניהם אימנו /מאמנים את הקבוצה "הנכונה "
בהפועל ת"א יש תקשורת ויש גישה לתקשורת ולצערי אני מזהה בנתון זה את היח"צ המוגזם לארז.
כפי שאמר ידידי אלעד איני בטוח שזה על דעתו של ארז .(למרות שמה איכפת לו ) ולבטח זה לא הבעיה של ארז.
בנוסף אין ספק שהוא שם ראוי בתור מעומד.
אך הבלעדיות הזו מקוממת אותי.
שדה אמר 15 פלוס 1.
2. שדה אמר מכבי מילאנו ברבע גמר 2.
3. שדה אמר מכבי מילאנו 3-1 מכבי …
4. שדה אמר מכבי לוקחת יורוליג…כולם צחקו.
5. שדה אמר אתלטיקו עוברת את צ'לסי צחקו
6. שדה אמר ארבעה מועמדות לאליפות הנ.ב.א …כל ה4 בגמרים.
7. שדה אמר מכבי אילת לפחות 4 משחקים ….
8. שדה אמר חיפה לוקחת את ירושלים.
9. שדה אמר אילת לוקחת את הפועל ת"א.
בכל הדברים התווכחו איתו…עד מתי …שדה שיכור אז הוא מתרברב.